Retourzending en klacht

Der Postbote

Retourzending

U koopt zonder risico: bij Louis kunt u bestelde producten die u niet bevallen heel gemakkelijk terugsturen en dan krijgt u uw geld terug.

Als u wilt dat wij de portokosten voor onze rekening nemen, kunt u in het DHL-portaal voor retourzendingen een retourmarkering maken en afdrukken. U plakt deze markering op het pakket en geeft dit af bij de post.

In een filiaal retourneren
Rücksendung

U kunt producten die u online of via een postorder hebt besteld ook in ieder filiaal (met uitzondering van de Louis-filialen in Zwitserland) van Louis terugbrengen. Omdat onze medewerkers in het filiaal niet altijd kunnen zien of u dit product al hebt betaald, kunnen zij u geen geld teruggeven voor producten die u zijn toegestuurd. Onze medewerkers in het filiaal nemen uw product graag in ontvangst en sturen dit ter controle door naar het expeditiecentrum in Hamburg, waarna u eventueel wordt gecrediteerd.

Vrijwillig teruggaverecht gedurende 2 jaar
Die Euro Geldscheine und Münzen

Naast uw wettelijke herroepingsrecht binnen 14 dagen (zie de algemene voorwaarden) bieden wij u uit vrije wil voor veel producten een recht op teruggave gedurende twee jaar. Als een product u om welke reden dan ook niet bevalt, nemen wij het binnen 2 jaar terug en betalen wij de aankoopprijs terug. Daarbij geldt één voorwaarde: het product moet ongebruikt (dus nieuw) en onbeschadigd zijn. Als de verkoopprijs van het product op dat moment lager is, betalen wij dit lagere bedrag terug.

Stuur ons het product samen met uw aankoopbon en indien mogelijk in de oorspronkelijke verpakking terug en zorg ervoor, dat het tijdens het transport niet beschadigd kan raken.

Het vrijwillige teruggaverecht is niet van toepassing op: drukwerk, beeld- en geluiddragers, en levensmiddelen.

Teruggave van gevaarlijke goederen 

Alle producten die ontvlambare, onder druk staande, bijtende, voor het milieu of anderszins gevaarlijke stoffen bevatten, moeten worden aangeduid als gevaarlijke goederen.

Het transportrisico voor gevaarlijke goederen is hoger dan voor andere producten. Neem de volgende richtlijnen in acht om samen met ons het transportrisico tot een minimum te beperken:

a) Gebruik indien mogelijk de originele verpakking van Louis om het product te retourneren. Dit heeft het juiste formaat voor etikettering en verpakking. Als de originele verpakking onbruikbaar is, gebruik dan een nieuwe transportverpakking. Zorg er bij producten met batterijen (vooral lithiumbatterijen) voor dat de verpakking sterk en stabiel is.

Voorkom dat het product heen en weer beweegt in de verpakking of per ongeluk wordt ingeschakeld. Sluit alle verpakkingen die onder druk staan of gevuld zijn met vloeistoffen of andere stoffen die kunnen ontsnappen, goed af. Plaats het product indien mogelijk rechtop in de verpakking. Elke niet te vermijden vrije ruimte in de verpakking moet worden opgevuld met vulmateriaal.

b) Je kunt hier in de online shop een retouretiket met ons bestemmingsadres aanmaken en afdrukken.

c) Plak ook het voorgeschreven symbool voor gevaarlijke goederen op de verpakking (geldt niet voor lithiumbatterijen). Deze hebben hun eigen symbool. Zie paragraaf d). Het symbool informeert de vervoerder dat hij "gevaarlijke goederen in beperkte hoeveelheden" vervoert. Je kunt dit symbool hier downloaden uit het PDF-bestand en het afdrukken. Zorg er bij het afdrukken voor dat het teken minimaal 10 cm x 10 cm groot is.

d) Belangrijk! Geldt alleen voor de verzending van lithiumhoudende batterijen: Hier kun je het waarschuwingsteken vanuit een PDF-bestand downloaden en afdrukken. Kies het juiste symbool en bevestig het aan de buitenkant van het pakket, zodat het duidelijk zichtbaar is. Het symbool laat de vervoerder weten dat hij een lithiumhoudende batterij vervoert.

 Let op! Stuur geen lithiumbatterijen naar ons terug als de behuizing open, vervormd, beschadigd of zichtbaar opgeblazen is. Hetzelfde geldt als er vloeistof of gas ontsnapt. Neem in deze gevallen of als je twijfelt contact met ons op voordat je het product retourneert. De klantenservice van Louis helpt je graag verder: Telefoon 0049-40-734 193 811 of kundendienst@louis.de

Je kunt de betreffende batterij ook naar een Louis-filiaal brengen en door ons laten nakijken.

Retourzending vanuit een ander land

Zorg dat uw postpakket voldoende wordt gefrankeerd. Wij kunnen alleen betaalde pakketpost aannemen.

Ons adres is:
Detlev Louis 
Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH
Warenretoure
21027 Hamburg
GERMANY


Klacht

Hebt u het verkeerde product of een defect product van ons ontvangen? Hier vindt u informatie over het indienen van een klacht.

Bij Louis worden alle producten vóór verzending zorgvuldig gecontroleerd. Toch kan het een enkele keer gebeuren dat u een verkeerd of defect product ontvangt. Vanzelfsprekend kunt u zo'n product terugsturen of een klacht erover indienen. Daarbij maakt het niet uit of u dit in een filiaal, online of via een postorder van Louis hebt gekocht.

Klacht bij online- of postorderbestelling

Voor een snelle afhandeling van uw klacht hebben van u het betreffende product en het aankoopbon (of een kopie hiervan) nodig. Hoe u het beste te werk kunt gaan als u een product wilt terugsturen, leest u in het hoofdstuk Retourzending.

Transportschade

Controleer bij iedere zending nog in aanwezigheid van de postbode of het pakket onbeschadigd is. Als het pakket beschadigd is of duidelijk met tape van de pakketdienst is gerepareerd, moet u hierover onmiddellijk een klacht indienen bij de postbode en deze klacht schriftelijk laten bevestigen. In geval van twijfel weigert u het pakket aan te nemen en neemt u contact met ons op. Wij sturen u dan zo snel mogelijk een vervangend product.

Klacht in een filiaal

Voor een snelle afhandeling van uw klacht hebben van u het betreffende product en het aankoopbon (of een kopie hiervan) nodig. U kunt producten die u online of via een postorder hebt besteld ook in ieder filiaal van Louis terugbrengen (met uitzondering van de Louis-filialen in Zwitserland). Omdat onze medewerkers in het filiaal niet altijd kunnen zien of u dit product al hebt betaald, kunnen zij u geen geld teruggeven voor producten die u zijn toegestuurd. Onze medewerkers in het filiaal nemen uw product graag in ontvangst en sturen dit ter controle door naar het expeditiecentrum in Hamburg, waarna u eventueel wordt gecrediteerd.

Reparatieorders

Als een product dat u bij ons hebt gekocht tijdens het gebruik beschadigd raakt, is het vaak mogelijk om het voordelig bij ons intern of door de fabrikant te laten repareren.

Neem contact met ons op voordat u het product verzendt en geef een korte beschrijving van de schade (liefst meteen met een foto via e-mail). Wij laten u dan van tevoren weten, of en hoe wij u kunnen helpen. Vanzelfsprekend informeren wij u vooraf over de prijs van de reparatie. Stuur ons producten voor reparatie alstublieft in een schone staat. Bij voorbaat dank.

Contact

Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH
Klantenservice
21027 Hamburg, Duitsland
Tel. 070 7111 500
E-mail: kundendienst@louis.de

Natuurlijk kunt u ook via 'Contact' contact met ons opnemen.

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar